REKLAMAČNÝ PORIADOK PRE SPOTREBITEĽOV
obchodnej spoločnosti
Panda Solutions s.r.o., IČO: 24259331, so sídlom Malobřevnovská 904/33, 16900 Praha 6 pre internetový obchod dostupný na
goodio.sk.
Reklamačný poriadok je určený LEN PRE ZÁKAZNÍKA SPOTREBITEĽA
a tvorí neoddeliteľnú súčasť Všeobecných obchodných podmienok (ďalej len “VOP”).
Kontakt pre otázky:
E-mailom:
[email protected]
Kam doručiť tovar pri reklamácii?
Reklamovať tovar môžete prostredníctvom nášho
online formulára. My Vám podľa rozmerov tovaru zaistíme odvoz prostredníctvom nami dohodnutého
kuriéra. Tento spôsob doručenia je pre Vás zadarmo.
Tovar k nám môžete tiež doručiť na adresu nášho skladu:
Panda Solutions s.r.o., U Silnice 949/11, 161 00 Praha 6, ČR.
-
AKO BY MAL NÁŠ TOVAR VYZERAŤ PRI PREVZATÍ
-
Aké má mať náš tovar vlastnosti v okamihu jeho prevzatia?
Zodpovedáme Vám za to, že zakúpený tovar pri prevzatí nemá vady, má dohodnuté vlastnosti, je v
príslušnom množstve, miere alebo hmotnosti, a zodpovedá svojou akosťou našej dohode, vzorke alebo
predlohe.
-
Domnienka, že je tovar chybný.
Pokiaľ sa vada prejaví v priebehu 12 mesiacov od prevzatia tovaru, má sa za to, že tovar
bol
chybný už pri prevzatí, pokiaľ nepreukážeme opak.
-
V AKÝCH SITUÁCIÁCH NEBUDE VAŠA REKLAMÁCIA UZNÁNA
-
Za aké vady nezodpovedáme?
Nezodpovedáme Vám za vady:
- ktoré mal tovar v čase prevzatia a pre takú vadu bola dojednaná zľava z kúpnej ceny,
- vada vznikla na tovare opotrebením spôsobeným obvyklým užívaním, alebo ak to vyplýva z
povahy
tovaru,
-
chyba je spôsobená Vami
a vznikla
nesprávnym skladovaním,
nesprávnou údržbou, Vaším zásahom či
mechanickým poškodením, to všetko v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou
teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, inými vplyvmi prostredia a je takto priamo nami alebo
výrobcom
určené (spravidla na príbalovom letáku / etikete tovaru) alebo to vyplýva z právnych
predpisov,
- vadu pri tovare, ktorý bol zákazníkom upravený a ak vznikla vada v dôsledku tejto úpravy,
-
používaním tovaru v nevhodných podmienkach,
ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a
mechanickými
vplyvmi prostredia, ktoré je priamo predajcom alebo výrobcom určené, alebo vyplýva z
právnych
predpisov,
- chyba vznikla v dôsledku vonkajšej udalosti mimo náš vplyv (napr. živelná udalosť).
-
NA ČO SI DÁVAŤ POZOR PRI PREVZATÍ TOVARU?
-
Prekontrolujte starostlivo obsah nášho balíčka a presvedčte sa, či ste dostali to, čo ste si
objednali.
-
Reklamácia nie je možná pre vadu, ktorú ste sami spôsobili, o ktorej ste vedeli
alebo
pri vynaložení obvyklej pozornosti ste ju museli spoznať pri uzatváraní kúpnej zmluvy.
-
BOL TOVAR POŠKODENÝ POČAS PREPRAVY?
-
Pred prevzatím tovaru od prepravcu.
Prosím, skontrolujte neporušenosť obalu. Ak je obal poškodený, povedzte to priamo
prepravcovi, on si zásielku ponechá a vráti nám ju.
Je to najjednoduchší spôsob vybavenia reklamácie poškodenej zásielky a Vám bude zaslaná zásielka nová.
-
Je tovar poškodený v balíčku?
Ozvite sa prostredníctvom reklamačného formulára, alebo e-mailom:
[email protected],
alebo telefonicky, vašu sťažnosť vybavíme do 3 dní.
-
Ak ste zaplatili za poistenie zásielky. V prípade, že ste si v procese objednávky
vybrali a následne zaplatili službu Poistenie zásielky, zašleme vám nový tovar najneskôr do 1
pracovného
dňa od nahlásenia poškodenia tovaru v dôsledku prepravy. Už nemusíte čakať na reklamáciu u dopravcu,
všetko vybavíme my.
-
AK VÁM PRIŠLO NIEČO INÉ, NEŽ STE SI U NÁS OBJEDNALI, AKO POSTUPOVAŤ?
-
Dostali ste niečo iné, ako ste si objednali?
Ozvite sa nám prostredníctvom reklamačného formulára, prípadne e-mailom:
[email protected]. Za
vzniknuté nezrovnalosti v objednávke sa vopred
ospravedlňujeme a urobíme všetko pre to, aby proces reklamácie bol pre Vás čo najpohodlnejší. Budeme
vás
kontaktovať a dohodneme sa na ďalších krokoch.
-
ZISTENIE CHYBY TOVARU V DOBE 1 ROKA OD JEHO PREVZATIA
-
Zistím vadu tovaru v dobe 14 dní od jeho prevzatia?
Kontaktujte nás najlepšie prostredníctvom reklamačného formulára alebo e-mailom:
[email protected].
-
Reklamácia nie je to isté, čo právo na odstúpenie.
V lehote 30 dní od prevzatia tovaru Vám garantujeme právo odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo
tovar
vymeniť za iný. Tovar je ale v takom prípade nutné vrátiť späť nepoškodený, prípadne v zapečatenom
či
hygienickom obale. Inak zodpovedáte za zníženie hodnoty tovaru a/alebo hrozí, že Vám právo na
odstúpenie
nevznikne. Pokiaľ ste tovar už rozbalili a pri jednom z prvých použití zistili vadu, odporúčame ako
najvhodnejší postup tovar reklamovať.
-
ZISTENIE CHYBY TOVARU V DOBE 14 DNÍ OD JEHO PREVZATIA
-
Kedy reklamovať chybný tovar.
Vady tovaru ste povinní nám vytknúť (reklamovať ho) do dvoch mesiacov od zistenia vady. Máte na to lehotu 24 mesiacov od prevzatia
tohto
tovaru,
avšak nie tovaru, u ktorého je na obale, etikete, v návode pripojenom k tovaru alebo v
reklame v
súlade s inými právnymi predpismi uvedená doba, počas ktorej je možné tovar použiť.
Tu sa použijú ustanovenia o záruke za akosť (zmluvná záruka).
-
Čo sa bude diať po uplynutí 24 mesiacov?
Po uplynutí tejto lehoty nie je možné vadu tovaru reklamovať. Pokiaľ je to u daného tovaru
možné, táto lehota sa predlžuje o dobu, počas ktorej ste nemohli tovar používať, pretože bolo v
procese
oprávnenej reklamácie. Aj keď sa snažíme vybaviť reklamácie vždy k Vašej spokojnosti, s niektorými
výrobkami treba zaobchádzať podľa pokynov uvedených na obale/etikete/v príbalovej informácii - v
opačnom
prípade sa poškodí. Aj keď ešte v týchto prípadoch neuplynula doba 24 mesiacov, nemôžeme Vašu
reklamáciu
uznať v prípade tovaru, ktorý bol upravený na Vaše prianie a pri vade, ktorá vznikla v dôsledku
vonkajšej udalosti.
-
Ako na vytknutia vád tovaru.
Za účelom vytknutia vád tovaru vyplníte a odošlete náš interaktívny reklamačný formulár,
ktorý
Vás intuitívne navedie zadanie všetkých potrebných informácií o výrobku, vrátane zvoleného spôsobu
vybavenia reklamácie. Tovar môžete reklamovať zaslaním na adresu nášho skladu.
-
My Vám potvrdíme prijatie reklamácie
na Váš e-mail. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, kedy od Vás obdržíme
údaje o
uplatnení reklamácie tovaru.
-
Kto znáša náklady na prepravu reklamovaného tovaru?
Pokiaľ požadujete odstránenie vady (oprava alebo dodanie nového tovaru alebo jeho časti) spolu s naším reklamačným oddelením sa dohodnete na spôsobe prepravy reklamovaného tovaru k nám. Prosím vezmite na vedomie, že reklamovaný tovar zaslaný na dobierku a/alebo iným spôsobom na naše náklady, nebude z našej strany prevzatý a bude Vám vrátený späť na Vaše náklady.
-
Kladná reklamácia.
Ak však bude Vaša reklamácia uznaná ako oprávnená, máte nárok na úhradu účelne vynaložených nákladov, spojených s uplatnením oprávnenej reklamácie. Tieto náklady sú chápané ako najmenšie nutné náklady (tj náklady na zaslanie tovaru najlacnejšou dostupnou prepravou). Žiadosť o úhradu týchto nákladov musí byť uplatnená najneskôr do 1 mesiaca od ubehnutia lehoty na uplatnenie práva z chybného plnenia.
-
Ako by mal vyzerať tovar, ktorý je predmetom reklamácie?
Tovar prosím vráťte
kompletný, nepoškodený
(s výnimkou reklamovanej vady). Prosím vezmite na vedomie, že reklamovaný tovar zaslaný na dobierku
a/alebo iným spôsobom na naše náklady, nebude z našej strany prebratý a bude Vám vrátený späť na
Vaše
náklady.
-
AKO RÝCHLO BUDE VAŠA REKLAMÁCIA VYBAVENÁ
-
Kedy bude uzavretý reklamačný proces?
Občiansky zákonník nám na vybavenie reklamácie dáva lehotu 30 dní od vytknutia vady. My sa
snažíme vybaviť reklamáciu v lehote 5 dní, je to naša priorita. V tejto lehote najneskôr býva z
našej
strany reklamačný proces uzavretý.
-
Posudzovanie vád.
Po doručení reklamovaného tovaru späť k nám je vykonané posúdenie vady a ozveme s
predbežným
názorom zákazníkovi. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba potrebná k odbornému posúdeniu vady (napr.
bude z našej strany nutné, aby sme požiadali o súčinnosť nášho dodávateľa či výrobcu).
-
Pokiaľ je tovar vadný,
je reklamačný proces uzatvorený najneskôr v lehote 30 dní od vytknutia vady. Poverený pracovník môže
v
odôvodnených prípadoch so zákazníkom dohodnúť lehotu dlhšiu. Sme povinní si od Vás vyžiadať
doplnenie
podkladov v najkratšej možnej lehote.
-
Pokiaľ nie je tovar uznaný za chybný,
budete o zamietnutí reklamácie informovaní. Dohovoríme sa na ďalšom postupe.
-
AKÝ ZVOLIŤ SPÔSOB VYRIEŠENIA REKLAMÁCIE
-
Čo ovplyvní moje možnosti.
Budete mať právo
žiadať odstrániť vzniknutú vadu. Podľa svojej voľby môžete vybrať:
- opravu veci;
- dodanie novej veci; alebo
- dodanie chýbajúcej časti.
Z Vašej strany by to nemala byť neprimeraná požiadavka. Pokiaľ bude
pre nás oprava
veci predstavovať značné ťažkosti alebo to nebude primeraná požiadavka s ohľadom na hodnotu veci
a význam vady,
oznámime Vám to. Rovnako tak budeme postupovať pokiaľ vyhodnotíme Vašu požiadavku dodania novej
veci ako
neprimeranú vzhľadom k vade tovaru alebo hodnote tovaru.
-
Podstatné porušenie zmluvy.
Pokiaľ vada bude predstavovať podstatné porušenie kúpnej zmluvy, budete mať
právo odstúpiť
od kúpnej zmluvy alebo
žiadať primeranú zľavu z kúpnej ceny
tovaru.
-
Kedy bude možné žiadať vrátenie kúpnej ceny?
V niektorých situáciách bude možné odstúpiť od kúpnej zmluvy a žiadať vrátenie kúpnej ceny. Nebude
to možné
v situácii, keď vada tovaru nebude významná. Aké budú situácie, kedy môžete odstúpiť od kúpnej
zmluvy a
žiadať vrátenie kúpnej ceny:
- odmietneme odstrániť vadu tovaru alebo sme túto vadu neopravili v primeranej lehote;
- z nášho vyhlásenia alebo z inej okolností bude zjavné, že vada nebude odstránená v
primeranom čase alebo
bez značných ťažkostí pre kupujúceho;
- chyba tovaru sa prejaví opakovane; alebo
- se jedná o podstatné porušení kupní smlouvy.
-
Kdy dále bude možné žádat přiměřenou slevu z kupní ceny zboží?
V některých situacích budete moci dále žádat přiměřenou slevu z kupní ceny. Nebude to možné
v
situaci, kdy vada zboží nebude významná. Jaké budou situace, kdy můžete žádat přiměřenou slevu z
kupní ceny?
- odmítneme odstranit vadu zboží nebo jsme tuto vadu neopravili v přiměřené lhůtě;
- z našeho prohlášení nebo z jiné okolností bude zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené
době nebo
bez značných obtíží pro kupujícího;
- vada zboží se projeví opakovaně; nebo
- sa jedná o podstatné porušenie kúpnej zmluvy.
-
Vy nám oznámite spôsob vybavenia reklamácie. Pokiaľ nie, opýtame sa Vás.
Máte povinnosť nám oznámiť, aké právo z vadného plnenia ste si zvolili, a to pri oznámení
vady
alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady. Vykonanú voľbu nemôžete zmeniť bez nášho súhlasu; to
neplatí
v prípade, že budete žiadať opravu vady, ktorá sa ukáže ako neopraviteľná.
-
Vrátenie pôvodného tovaru.
Pri vybavení reklamácie dodaním nového tovaru ste nám povinní vrátiť tovar pôvodne dodaný
(ak sa
nedohodneme inak).
-
UKONČENIE REKLAMÁCIE
- Po vybavení reklamácie z našej strany Vás budeme obratom kontaktovať. Dohodneme si, kedy Vám môžeme
zaslať kuriéra, aby Vám
priviezol nový / opravený / chýbajúci tovar, ktorý bol reklamovaný, prípadne Vám
odôvodníme zamietnutie reklamácie.
-
Pokiaľ vraciame kúpnu cenu,
zašleme Vám bezhotovostne zaplatenú kúpnu cenu späť na bankový účet, ktorý nám oznámite, a to bez
zbytočného odkladu.
-
Reklamovaného tovaru
si u nás môžete aj osobne vyzdvihnúť, a to najneskôr do 30 dní odo dňa, kedy ste bol o
vybavení
reklamácie vyrozumený. Po uplynutí tejto lehoty sme oprávnení účtovať poplatok za uskladnenie tovaru
v
zmysle § 2120 ods. 1 v súvislosti s § 2159 ods. 2 Občianskeho zákonníka. Denný poplatok za
uskladnenie
je účtovaný vo výške 1 EUR.
-
Pokiaľ si nevyzdvihnete tovar
z vybavenej reklamácie do 6 mesiacov odo dňa, kedy ste boli o vybavení informovaní,
vyhradzujeme si
právo tovar predať
a výťažok použiť na úhradu skladného.
- Pri
prevzatí
tovaru máte povinnosť ho
skontrolovať
najmä, že zásielka s tovarom obsahuje všetko, čo obsahovať má. K neskorším námietkam už nebude
prihliadané.
-
ZÁVEREČNÁ ČASŤ
-
Zákonné práva.
Práva zákazníka vyplývajúce zo zákona nie sú týmto reklamačným poriadkom dotknuté.
-
Platnosť.
Tento reklamačný poriadok (určený iba spotrebiteľom)
je platný od 1. 10. 2024 a ruší platnosť predchádzajúcich reklamačných poriadkov.